اطلاعات الکترونیکی, الکترونیک

ماژول شوکر چیست + ساخت شوکر با ماژول جرقه زن

ماژول شوکر چیست

امروزه به لطف تولید ماژول های متنوع در الکترونیک ساخت هر نوع وسیله با کمترین هزینه و کارایی بالا میسر میباشد ، حالا امروز قصد داریم در این نوشته به شما یاد دهیم که با یک ماژول افزاینده ولتاژ چگونه یک شوکر بسازیم ( البته توجه داشته باشید از شوکر به هیچ وجه برای مقاصدی مانند آزار و اذیت بقیه به هیچ وجه استفاده نکنید . و این مطالب صرفا جنبه آموزشی دارد)

 

ماژول جرقه زن ، افزاینده ولتاژ ( شوکر ) چیست :

ابتدای امر ما به صورت کامل درباره ای اینکه ماژول چیست و چه کاربردی دارد به طور مفصل در یک مقاله جداگانه برای شما توضیح داده ایم برای خواندن مطلب اینجا کلیک کنید( ماژول چیست ) ،

ماژول های جرقه زن که در بازار بیشتر بعنوان ماژول های شوکر  شناخته میشود در انواع و ولتاژ های مختلفی وجود دارد که هر یک بر حسب کاری که میخواهید انجام دهید استفاده میگردد ، این ماژول های یک خروجی 3.7 الی 6 ولت DC دارند که با یک باتری موبایل قابل راه اندازی هستند ولی ولتاژ خروجی بسیار بالایی در ولتاژ های 400 ، 600 ، 1000 کیلو ولت دارند که بسیار در استفاده آن باید محتاط بود ، از این ماژول های جرقه زن در بسیاری از وسایل استفاده میگردد ، مانند در اجاق گاز برای تولید جرقه ، دستگاه های تصفیه کننده ، ساخت وسایلی مانند شوکر و… استفاده میگردد.

که امروز قصد داریم در ساخت یک شوکر از این ماژول افراینده پالس استفاده کنیم.

 

انواع ماژول افزاینده ولتاژ ( جرقه زن ، شوکر )

ماژول های جرقه زن در دو نمونه پرکاربرد مانند استوانه و مربعی وجود دارد که هر یک میزان ولتاژ متفاوتی دارند که برحسب نیاز باید از آن استفاده شود..

ولتاژ های ماژول جرقه زن 

آموزش ساخت شوکر با ماژول

برای ساخت یک شوکر حرفه ای با ارزان ترین قیمت به وسایل زیر نیاز داریم :

  1. خود ماژول جرقه زن یا شوکر
  2. کلید شستی 
  3. باتری لیتیومی قابل شارژ 3.7 ولت 
  4. ماژول شارژ باتری لیتیوم 
  5. یک باکس برای قابل حمل کردن شوکر 

 

ابتدای امر شما باید یک ماژول با ولتاژ 400 یا 1000 کیلو هیچ فرقی نمیکند بستگی به میزان بودجه ای که میخواهید هزینه کنید دارد که اختلاف قیمت حدودا 40 هزار تومان است،  بعد از آن یک کلید برای قطع و وصل کردن دارید که از یک کلید شستی استفاده کنید که با هر بار فشار دادن جریان برقرار و با برداشتن انگشت از روی کلید جریان قطع میگردد ، البته میتوانیداز یک کلید صفر و یک راکر استفاده کنید ولی باعث میشود باتری خیلی زود تمام شده و زود به زود نیاز به شارژ داشته باشید بهتر است از یک کلید شستی استفاده کنید که در مصرف باتری هم صرفه جویی خواهد شد ، برای باتری هم میتوانید از یک باتری لیتیومی قابل شارژ استفاده کنید که هم باتری های 18650 گزینه خوبی است و هم یک باتری موبایل میتوانید این کار را برای شما انجام دهد ، برای شارژ کردن باتری هم نیاز به یک مدار شارژ باتری لیتیوم دارید که به لطف ماژول شارژ باتری ( TP4056 )  این امر بسیار آسان و کم هزینه شده است در آخر هم یک باکس یا جعبه یا هر چیز دیگری که بتوانید همه این اجزا را در آن قرار دهید که هم خوش دست شود و هم قابل حمل .

 

روش ساخت

ماژول شوکر دارای دو سیم خروجی و دو سیم خروجی دارند ، سیم های ورودی رنگ های متفاوتی دارند معمولا ، مشکی و قرمز و خروجی دو سیم هم رنگ میباشند ، برای اینجا جرقه متناوب باید فاصله دو سر سیم خروجی کمتر از یک سانتی متر باشد در غیر این صورت بعد از دادن ولتاژ مناسب شروع به ایجاد پالس میکند که برای تصفیه هوا مناسب است پس فاصله دو سیم خروجی باید به هم نزدیک باشند.

ساخت شوکر با ماژول افزاینده ولتاژ  : اول از همه باید بین یک سیم ورودی و یک سر باتری که به سیم ورودی میرسد یک کلید قرار دهید برای قطع و وصل کردن آن یعنی دو سر سیم مستقیم به باتری متصل نشود یک کلید بین سر منفی یا مثبت باتری با یکی از سیم های ورودی قرار بگیرید. تا اینجای کار با قطع و صل کردن کلید ماژول جرقه زن کار میکند حال زمانی میرسد باتری خالی میشود برای شارژ آن باید ماژول شارژ را به دو سر منفی و مثبت باتری وصل کنید که به طور کامل روی ماژول مشخص شده است و بعد از آن هر زمانی باتری خالی شد از طرفی که ماژول یک سوکت دارد یا میکرو USB هست یا تایپ سی آن را به یک اداپتور شارژر موبایل یا پاور بانک وصل کنید تا باتری هم مجدد شارژ شود. بعد از اتمام سیم کشی و این کار ها همه این وسایل را داخل یک قوطی پلاستیکی یا جعبه ای قرار دهید تا خروجی کار شکیل تر وبهتر به نظر برسد. بعد از آن هم اماده هست تا در هر زمان از آن استفاده کنید دقت کنید به هیچ وجه از این وسیله برای آزار و اذیت استفاده نکنید.

 

خرید ماژول شوکر اصلی و ارزان

برای خرید انواع ماژول های شوکر ، افزاینده ولتاژ ، شارژر های باتری و باتری های لیتیوم می توانید در قسمت فروشگاهی محصول مورد نظر را جستجو کنید و به راحتی هر چه تمام آن را خریداری کرده و در سریع ترین زمان ممکن به دست شما خواهد رسید.

 

توجه : این وسلیه صرفا جنبه آموزشی دارد و به هیچ وجه جنبه آزار و اذیت دیگران را نخواهد داشت  پس فروشگاه در قبال استفاده نادرست شما هیچ گونه مسولیتی ندارد.

 

حرف آخر : برای ساخت شوکر با ماژول افزاینده ولتاژ حرفه ای و ارازن کافیست وسایل آن را از ما تهیه کنید و با آموزشی که به شما داده شده آن را بسازید ، برای قسمت باکس و جعبه هم میتوانید خودتا با چند تیکه چوب و مقداری چسب یک باکس خوب و شکیل بسازید ، و برای باتری هم از یک موبایل غیر قابل استفاده در خانه که باتری سالمی دارد استفاده کنید تا در هزینه های شما صرفه جویی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *