الکترونیک, قطعات الکترونیکی

ماژول شارژ چیست +انواع پرکاربرد آن در الکترونیک

ماژول شارژر چیست

ماژول شارژ چیست : امروز میخواهیم به بررسی ماژول های شارژ و انواع پرکاربرد آن بپردازیم که اصلا چه کاربردی دارند و برای چه کاریی استفاده میگردند اگر شما هم به دنیای الکترونیک بخصوص کار کردن با ماژول های علاقه دارید حتما تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

 

ماژول چیست

ماژول  را بخواهیم برای شما تعریف کنیم ، یک مدار از پیش طراحی و ساخته شده است که که از قطعات ریز اس ام دی بر روی برد نصب شده اند و هر کدام کارکرد خاص خود را دارد به زبان ساده تر برد های اماده ای که دیگر شما نیاز ندارید برای هر قسمت پروژه خود یک مدار متفاوت طراحی کنید به طور مثال در یک پروژه بجای طراحی یک مدار  شارژ از یک ماژول کوچک استفاده کنید که هم در زمان و هم قیمت برای شما صرفه جویی شود.

 

ماژول شارژر یا شارژ چیست

گاهی اوقات پیش می اید شما یک وسیله میخواهید طراحی کنید که از قابلیت شارژی بودن و شارژ شدن مجدد باتری ها برخودار باشد ، اول از همه باید یک باتری قابل شارژ تهیه کنید و بعد از آن به مهم ترین قسمت ماجرا میرسیم که اصلا این باتری را چه گونه شارژ کنم ؟ اگر بخواهید باتری را هر سری از وسیله بیرون بیاورید و آن را به شارژ بزنید تا شارژ شود که اصلا منطقی و به صرفه نیست یا اگر بخواهید برای شارژ باتری یک مدار طراح کنید باز هم کلی زمانبر و هزینه بر میباشد که اول باید شما طراحی برد بلد باشید اگر هم نباشید مجبورید به یک متخصص آن را بسپارید و بعد آز ان باید برای شما آن را چاپ کنید و مونتاژ قطعات انجام گیرد که این خود بسیار زمان بر و پر هزینه هست و در صورتی در هزینه صرفه جویی میشود که در تیراژ بالا آن را سفارش دهید ، خوب بجای این همه دردسر شما به راحتی میتوانید از یک ماژول شارژ باتری لیتیوم مناسب با ولتاژ و جریان باتری خود استفاده کنید که هم از ابعاد بسیار کوچکی برخودار است و هم خوش قیمت و به صرفه است ونیاز به سفارش در تیراژ بالا ندارید.

 

چه ماژول شارژی برای کار من مناسب است ؟

شاید سوالی برایتان پیش بیاید که چه ماژولی برای کار من مفید است ؟ به دلیل تنوع بالا ماژول های شارژ ممکن است شما گیج شوید که کدام مدل مناسب است ، برای پاسخ به این سوال ، اول باید بفهمید باتری که میخواهید از آن استفاده کنید چند ولت و چند آمپر است ؟

معمولا بیشترین باتری که در وسایل شارژی استفاده میشود و ولتاژ راه انداز اکثر آن ها 3 الی 5 ولت است پس اکثر نیاز به ماژول های شارژر 3 الی 5 دارید که بسیار پرکاربرد است که در ادامه پرکاربردترین مدل آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

 

 ماژول چیست و چه کاربردی دارد———> بیشتر بخوانید 

 

از پرکاربردترین مدل های ماژول شارژ باتری های لیتیوم میتوان به :

 

1 ) ماژول شارژ TP4056 تایپ C

 

ماژول شارژ باتری لیتیوم تایپ سی

این ماژول برای شارژ باتری های لیتیومی قابل شارژ 3.7 الی 4.8 ولت بسیار گزینه مناسبی است ، جریان خروجی 1 آمپر با ورودی ولتاژ 5 ولت و خروجی 3.7 ولت میباشد ، نوع درگاه ورودی از نوع تایپ سی میباشد که به راحتی میتوان باتری ها را با یک آداپتور گوشی و یک کابل تایپ سی شارژ کرد.

این ماژول در دو نوع تک چیپ و سه چیپ میباشد که هر دو را میتوانید از فروشگاه ما تهیه کنید.

 

2 ) ماژول شارژ TP4056 میکرو USB 

 

ماژول شارژ باتری TP4056

این ماژول نیز همانند ماژول بالایی میباشد با این تفاوت که درگاه ورودی از نوع میکرو USB است ، با جریان خروجی 1 آمپر و ولتاژ ورودی 5 و ولتاژ خروجی 3.7 ولت می باشد،  این ماژول در دو نوع تک و سه چیپ موجود است.

 

3 ) ماژول شارژ باتری دو سل TP5100

 

ماژول شارژ باتری 2 آمپر 2 سل مدل TP5100

این ماژول با ولتاژ شارژ  دو سلولی 8.4 ولت ، تک سلولی 4.2 ولت با ولتاژ ورودی 5 الی 15 ولت جریان خروجی2 آمپر و تعداد سل 2 همراه با  ال ای دی قرمز:جهت نشانگر شارژ شدن  و  ال ای دی آبی برای شارژ کامل می باشد.

 

4 ) ماژول شارژر باتری 3 سل FL10A

 

مازول شارژ 3 سل 10 امپر

این ماژول از نوع سه سل با جریان خروجی حداکثر 10 آمپر مناسب برای شارژ باتری های از 8 الی 13 ولت ، با ولتاژ ورودی 4 الی 4.5 ولت میباشد که برای شارژ کردن باتری های لیتیوم 3.7 ولت که سه عدد به صورت سری بسته شده باشد بسیار مناسب است.

 

این چهار نمونه از پرکاربردترین ماژول های شارژ برای ساخت وسایل شارژی میباشد که هم خوش قیمت  و هم بسیار کار راه انداز بوده که به راحتی میتوانید از قسمت فروشگاهی آی سی بِست آن را خریداری کنید.

 

نکته آخر : ما تا اینجای کار با مفهموم ماژول شارژ چیست آشنا شدیم علاوه بر آن این ماژول های شارژ بسیار نسبت به ولتاژ اعمال شده حساس بوده و در اثر ولتاژ بالا باعث خراب شدن و سوختن برد میشود پس هنگام کار با این نمونه ماژول ها حتما دقت کافی در اعمال ولتاژ را داشته باشید.

 

خرید ماژول شارژ باتری 

برای خرید انواع ماژول های شارژ باتری لیتیوم به صورت اینترنتی کافیست وارد بخش فروشگاهی آی سی بِست شوید و با جستجو کلمه ماژول شارژ انواع ماژول ها را مشاهده و در صورت نیاز اقدام به تهیه آن ها کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *