شرایط و قوانین فروشگاه آی سی بِست

 

ورود کاربران به سایت آ ی سی بست هنگام استفاده از پروفایل شخصی و سایر خدمات ارائه شده توسط آی سی بست  به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین فروشگاه  است. توجه داشته باشید که ثبت سفارش نیز در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه این شرایط و قوانین از سوی کاربر است.

 

قوانین عمومی

توجه داشته باشید کلیه اصول و رویه‏‌های فروشگاه آ ی سی بست  منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف‌کننده است و متعاقباً کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. درصورتی‌که هر زمان در قوانین مندرج، رویه‏‌ها و شرایط فروش این فروشگاه تغییراتی ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به‌روزرسانی می‌شود و شما توافق می‏‌کنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.

 

قیمت و موجودی کالاها

تمامی قیمت ها و موجودی کالاهای مندرج در سایت به روز و صحیح می باشد,اما برای سفارش عمده یک کالا میبایست قبل از سفارش حتما هماهنگ نمایید. همچنین در صورت تغییر قیمت ها، سفارشاتی که قبل از تغییر قیمت ثبت شده اند مشمول قیمت های جدید نخواهند شد.

 

تعریف مشتری یا کاربر

مشتری یا کاربر به شخصی گفته می‌شود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبت‌نام درج کرده است، به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات فروشگاه اقدام نماید.

ثبت اطلاعات مشتریان

مشتری موظف است در هنگام ثبت‌نام و یا ثبت سفارش، مشخصات شخصی شامل نام و نام خانوادگی، شماره تلفن تماس (تلفن همراه و تلفن ثابت با پیش شماره شهرستان) و آدرس و کد پستی کامل خود را با کیبورد فارسی به‌دقت وارد کند. همچنین ايميل و شماره تماس ثبت‌شده می‌بایست معتبر باشد تا بتوان در مواقع لزوم با مشتری تماس گرفت. بدیهی است درصورتی‌که اطلاعات مندرج در حساب كاربري مشتری صحيح نباشد، ‌مسئولیت هرگونه ناهماهنگی درروند ارسال سفارش، شامل (و نه محدود به) تأخیر، گم‌شدن و یا برگشت سفارش بر عهده مشتری بوده و هرگونه به ضرر و زیان احتمالی، متوجه کاربر خواهد بود.

 

گارانتی و خدمات پس از فروش محصولات

کالا های ارائه شده در فروشگاه (شامل سه ماه گارانتی در صورت عدم آسیب به لیبل گارانتی دستگاه، عدم باز کردن باکس و اتصال اشتباه و غیر اصولی به ورودی و خروجی دستگاه) در حالت عادی شامل گارانتی نمی باشند، اما به منظور رفاه حال شما مشتریان محترم،  فروشگاه آی سی بست  تا 48 ساعت ضمانت بازگشت وجه را برای محصولات خود در نظر گرفته است. مگر اینکه در توضیحات مندرج در فروشگاه در خصوص یک محصول زمان و نحوه گارانتی دیگری مشخص شده باشد. همچنین مسئولیتی از بابت آموزش، چگونگی کار با قطعه و … به عهده فروشگاه نمی باشد اما همیشه سعی نموده ایم در حد امکان نسبت به جمع آوری و در دسترس قرار دادن مطالب فنی، نمونه کد ها و نحوه استفاده از وسایل و محصولات و قطعات موجود در فروشگاه اقدام نماییم.

شایان‌ذکر است فروشگاه مسئولیتی در قبال راه‌اندازی و یا آموزش استفاده از ماژول‌ها، تجهیزات و یا دستگاه‌های وارداتی و مواردی ازاین‌دست نداشته و ازآن‌رو که در صفحه مربوط به کالا تمامی اطلاعات و محتویات محصول به مشتری ارائه‌شده است، مسئولیت بعدی در قبال ارائه اطلاعات بیشتر و یا نحوه راه‌اندازی بر عهده فروشگاه نمی‌باشد.

تعویض یا مرجوع نمودن دستگاه بعد از خرید میسر نبوده و فقط درصورتی‌که دستگاه دارای مشکل بوده و به تایید واحد فنی رسیده باشد و طبق بندهای ذکرشده مشمول گارانتی گردد، امکان تعویض وجود خواهد داشت.

 

ارتباطات الکترونیکی

با توجه به اینکه فروشگاه آی سی بست ، یک فروشگاه آنلاین می‌باشد، هنگامی‌که شما از خدمات آن استفاده می‏‌کنید و یا سفارش اینترنتی خود را ثبت یا خرید می‏‌کنید و یا به فروشگاه ایمیل می‏‌زنید، این ارتباطات به‌صورت الکترونیکی انجام می‏‌شود و درصورتی‌که درخواست شما با رعایت کلیه اصول و رویه‏‌ها باشد، شما موافقت می‌‏کنید که فروشگاه به‌صورت الکترونیکی (از طریق پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه و سایر سرویس‌های الکترونیکی) به درخواست شما پاسخ دهد.

لغو سفارشات

مشتری یک روز پس از ثبت سفارش فرصت دارد تا بدون ارايه هیچ دلیلی نسبت به لغو سفارش و دریافت وجه اقدام نماید, در صورتی که سفارش ارسال شده باشد خریدار میبایست بدون باز نمودن درب بسته فورا نسبت به عودت آن به فروشگاه اقدام نماید, در غیر اینصورت قبل از لغو سفارش میبایست تماس بگیرد. بدیهی است زمانی هزینه سفارش به حساب مشتری برگشت داده خواهد شد که محصولات خریداری شده  صحیح و سالم به فروشگاه عودت داده شود. همچنین هزینه های برگشت بسته و یا در صورت لزوم تست فنی قطعات برگشتی برای اطمینان از سالم بودن آنها به عهده مشتری می باشد.

 

نحوه ثبت سفارش

ارسال سریع و دقیق سفارش‌ها منوط به ثبت و تکمیل سفارش در وب‌سایت فروشگاه می‌باشد. ازاین‌رو ثبت سفارش تلفنی خارج از حیطه اختیارات فروشگاه خواهد بود. شایان‌ذکر است به سفارش‌ها ثبت‌شده بدون تکمیل مراحل پرداخت و رسیدن به وضعیت «پرداخت تائید شده» (پرداخت به هر نوع که در فروشگاه قیدشده باشد) رسیدگی نمی‌گردد.

 

نحوه ارسال سفارش و هزینه‌های مربوطه

تمامی سفارشات هر روز که قبل از ساعت 11 باشد همان روز به اداره مربو طه از قبیل(پست ،تیپاکس و… )تحویل داده میشود.سفارشات بعد از ساعت 12 با سفارشات روز بعد ارسال میگردد. سفارشات روز های پنچ شنبه با روز شنبه ارسال میگردد. روز های تعطیل ارسال با پست و تیپاکس نداریم.سفارش‌ها در شرایط عادی حداکثر طی یک روز کاری پس از تکمیل سفارش پردازش می‌گردند؛ در این حالت وضعیت سفارش به «در دست اقدام» تغییر می‌کند. این زمان در شرایط خاص و ایام پیک کاری، احتمال افزایش به دو یا سه روز کاری را خواهد داشت و در صورت تأخیر بیشتر از طریق ارتباطات الکترونیک به اطلاع مشتری خواهد رسید. زمان تحویل بسته به مشتری نیز بستگی به روش ارسال کالا دارد. سفارش‌ها ثبت‌شده طبق روشي كه در زمان ثبت سفارش تعيين می‌شود، ارسال می‌گردد

با توجه به اینکه تمام مرسولات بیمه می‌شوند، تمام مسئولیت‌ها و آسیب‌های احتمالی در حین حمل بر عهده طرف قرارداد حمل کالا بوده و هرگونه پیگیری بر عهده خریدار بوده و فروشگاه تنها بر اساس تعهد معنوی، در حد توان در این مسیر مشتریان را یاری خواهد کرد.

هزینه‌های حمل سفارش‌ها به عهده مشتری می‌باشد. انواع روش‌های حمل در مرحله ثبت سفارش نمایش داده‌شده و با توجه به نوع درخواست و سلیقه خریداران قابل انتخاب می‌باشد.

هزینه اخذشده برای ارسال با پست، به‌صورت متوسط محاسبه‌شده و در دو مبلغ ثابت برای پست پیشتاز و سفارشی به هنگام انتخاب شیوه ارسال به مبلغ پرداختی اضافه می‌گردد که شامل هزینه ملزومات بسته‌بندی و هزینه پستی می‌باشد که بدون در نظر گرفتن وزن مرسوله محاسبه شده است. روش ارسال با باربری (تحویل به اتوبوس‌های بین‌شهری) شامل هزینه ارسال بسته از دفتر فروش به شرکت باربری بوده و این فروشگاه اطلاع دقیقی از هزینه‌های حمل کالا ندارد. ارسال با تیپاکس تنها به شهرهایی که دفتر تیپاکس در آن‌ها فعال می‌باشد مقدور خواهد بود. همچنین امکان اضافه شدن هزینه بسته بندی برای هر سفارش نسبت به تعداد اقلام آن وجود دارد.

 

پیگیری سفارش‌ها

وضعیت سفارش‌ها ثبت‌شده، در قسمت جزئیات صفحه «حساب کاربری من/  سفارش‌ها»  قابل روئیت می‌باشد. تمامی سفارش‌هایی که تکمیل‌شده و به وضعیت «پرداخت تائید شده» رسیده باشند، در اسرع وقت پردازش شده و به وضعیت «در دست اقدام» تغییر وضع می‌دهند. این وضعیت نشانگر شروع عملیات جمع‌آوری سفارش می‌باشد.. هرگونه تغییر در اقلام سفارش و یا اضافه شدن سفارش جدید، تنها در این مرحله و در صورت هماهنگی امکان پذیر میباشد.

 

روش‌های ارسال سفارش

سفارش‌ها ثبت‌شده طبق روشی که در زمان ثبت سفارش تعیین می‌شود، ارسال می‌شوند که مشخصات و زمان حمل مربوطه به تشریح توضیح داده می‌شود. نکته مهم اینکه حداکثر وزن بسته برای ارسال با پست 10 کیلوگرم می‌باشد که در صورت بیشتر شدن وزن، مراتب برای تغییر نوع ارسال به پس‌کرایه به اطلاع مشتری رسیده و مبلغ پرداختی برای هزینه پست عودت داده می‌شود.

پست پیشتاز

زمان حمل اعلامی شرکت پست در این روش 1 تا 3 روز است كه برای مراكز استان 1 تا 2 روز، ‌شهرستان‌های بزرگ 2 تا 3 روز و شهرهای كوچك و روستاها 3 روز می‌باشد. هرگونه تأخیر در این زمان‌بندی بر عهده شرکت پست بوده و خارج از مسئولیت فروشگاه می‌باشد. مرسولات ارسالی با پست از «سامانه رهگیری مرسولات پستی» قابل رهگیری می باشند. و کد خود پیگیری را میتوانید از داخل سایت حساب کاری من سفارشات پس از تحویل به ادراه پست مشاهده کنید.

تیپاكس

تیپاكس یک شركت حمل‌ونقل خصوصی است كه تنها در برخی شهرهای ایران خدمات‌رسانی می‌کند (شهرها و شهرستان‌های بزرگ).
زمان حمل اعلامی شرکت تیپاکس در این روش 1 تا 2 روز است و هزینه حمل بسته‌ها نیز با توجه به وزن بسته‌ها تعیین می‌شود. در این روش بسته‌ها به‌صورت پس‌کرایه ارسال می‌شوند و به این معنی كه تنها هزینه خدمات در زمان سفارش دریافت می‌شود و هزینه حمل بسته در زمان تحویل بسته به مشتری از وی دریافت می‌شود.

ارسال با پیک(اسنپ)

این روش تنها مختص تهران می باشد. هزینه ارسال با این روش بر عهده مشتری می‌باشد.پرداخت کرایه در محل طبق تعرفه اسنپ

 

نكته 

– تمامی بسته‌های ارسالی به‌صورت کاملاً استاندارد و بر اساس ضوابط تعریف‌شده برای بسته‌بندی تحویل پست (پیشتاز و سفارشی) و تیپاكس شده و در زمان ارسال بیمه می‌شوند، اما این بیمه تنها شامل عدم تحویل به گیرنده، به‌واسطه مفقودی، ‌آتش‌سوزی و … بوده و در صورت كوتاهی و حمل نامناسب شرکت‌های فوق، ‌هیچ‌گونه مسئولیتی متوجه فروشگاه نخواهد بود.

 

برگشت خوردن سفارش:

درصورتی‌که بسته پس از ارسال به مبدأ برگشت بخورد،‌ علت برگشت بسته بررسی می‌شود و در حالتی که علت آن عدم حضور شخص در زمان تحویل و یا اشتباه بودن مشخصات گیرنده (آدرس، تلفن، کد پستی و نام) باشد، خریدار موظف به پرداخت مجدد هزینه ارسال خواهد بود. امکان تغییر روش ارسال در این حالت وجود خواهد داشت.

 

سیاست قیمت‌گذاری

قیمت‌های درج‌شده در سایت بر اساس تک‌فروشی می‌باشد و برای برخی کالاها قیمت‌های فروش تعداد بالا درج‌شده است. بر همین اساس درخواست تخفیف تنها برای سفارش‌ها عمده بررسی می‌شود و برای خرده‌فروشی تخفیفی اعمال نمی‌شود.

 

شرایط استفاده از کالا و خدمات فروشگاه

خریدار متعهد می‌گردد بر اساس قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران از کالاهای فروشگاه استفاده نماید، مسئولیت هرگونه استفاده غیرقانونی از اقلام ارائه‌شده در وب سایت فروشگاه متوجه خریدار بوده و در صورت نیاز به مجوز برای استفاده از یک کالای خاص، خریدار می‌بایست شخصاً نسبت به دریافت مجوزهای لازم از مراجع ذی‌صلاح اقدام نماید.

 

تغییر شرایط و قوانین

حق تغییر شرایط و قوانین در هر زمان برای فروشگاه محفوظ می‌باشد، بدیهی است پس از تغییر شرایط و قوانین نسخه جدید از طریق وب‌سایت فروشگاه در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.