اطلاعات الکترونیکی, الکترونیک

پنس چیست و چه کاربردی در الکترونیک دارد ؟

پنس چیست و چه کاربردی در الکترونیک دارد ؟ - آی سی مگ

پنس چیست یک سوال عامه که اکثر ممکن است در هر شغل یا زمینه تحصیلی با آن مواجه شوند برای پاسه به این سوال در این مطلب به طور کامل درباره انواع پنس و کاربرد آن در الکترونیک خواهیم پرداخت پس ادامه مطلب را به هیچ وجه از دست ندهید.

 

پنس چیست

پنس در واقع یک انبر دو لبه با خاصیت باز و بسته شدن است که برای برداشتن یا گذاشتن اجسام ظریف و حساس استفاده میشود ، پنس خود دارای انواع متفاوتی است که بنا بر نیازی که دارید باید از آن استفاده کنید اکثر پنس ها خاصیت آنتی استاتیک را دار هستند که هنگام برداشتن قطعات و گذاشتن آن دچار مشکل نشوید.

 

کاربرد های پنس

پنس یک وسیله کاربردی در الکترونیک است علاوه بر الکترونیک در دیگر مشاغل بسیار پرکاربرد است به طور مثال در صنعت آرایش و بهداشتی یک وسیله جدا ناپذیر از فعالیت آرایشگر است همچنین در مشاغل مربوط به پزشکی و پیراشکی پنس یک ابزار کمکی برای برداشتن بعضی از اجسام است که با دست برداشت آن بسیار سخت و دشوار است .

 

انواع پنس

خود پنس ها بر اساس سری های خود تقسیم می شود از پرکابردترین پنس ها میتوان به :

 

که خود بنابر نیازی موقع کاری که میخواهید انجام دهید باید انتخاب کنید در الکترونیک معمولا نوع سر تیز و سر کج تیز بسیار پرکابرد است به طور مثال از پنس سر کج نوک تیز برای برداشتن یا گذاشتن قطعات SMD روی برد استفاده میشود زیرا برداشتن این قطعات با انگشت بسیار سخت و بوده و نمیتوان به خوبی روی قطعه تسلط پیدا کرد.

 

بیشتر بخوانید ——-> صفر تا صد ابزار تعمیرات  کدام اند ؟ ( کلیک کنید ) 

سِت پنس 3 عدد

این سِت شامل 3 عدد پنس معمولی با نوک های تیز سر صاف و سر کج است از جنس استیل است کیفیت بسیار معمولی دارد و برای کار های ساده مانند آزمایشگاهی بسیار مناسب است.

 

سِت پنس 6 عددی

این سِت شامل یک بسته پنس 6 عددی با انواع سری های متفاوت مدل ESD و خاصیت آنتی استاتیک بوده که شما در موقع تعمیرات و سایر فعالیت های به خوبی کمک میکند ، همچنین قیمت مناسب و اقتصادی باعث پرطرفدار بودن این سِت شده است.

سِت پنس 9 عددی همراه با کیف نگهدارنده

این سِت شامل نه عدد سری متفاوت پنس با کیفیت عالی و خاصیت آنتی استاتیک بوده که شما را کامل از هر مدل پنس بی نیاز خواهد کرد تمامی این 9 عدد پنس داخل یک کیف چرم زیپ دار قرار دارد که به راحتی میتوانید همراه خود در هر مکانی حمل کنید.

 

پنس سر کج وتوس

این پنس از برند وتوس با کیفیت قابل قبول نوک بسیار تیز و کج دارد که به راحتی میتوانید تمامی قطعات ریز SMD را بردارید یا روی برد بگذارید قیمت مناسب از دیگر ویژگی های این پنس وتوس است.

 

پنس نوک تیز آنتی استاتیک برند JLY 

این پنس از کیفیت بسیار خوبی برخودار بوده از نوک نوک تیز با خاصیت آنتی استاتیک است که میتواند شما را در تمامی تعمیرات الکترونیکی به خوبی همراهی کند.

خرید پنس

برای خرید پنس در هر کجای ایران قرار دارید اصلا نیازی به مراجعه حضوری ندارید به راحتی میتوانید تمامی مدل های بالا را در قسمت فروشگاهی مشاهده کرد و اکثر محصولات علاوه بر عکس محصولات فیلم معرفی در زیر توضیحات وجود دارد تا شما به خوبی با محصول آشنا شوید و با خیالی راحت تر خرید خود را انجام دهید و در سریع ترین زمان با نوع ارسال دلخواه شما به دستتان برسد.

 

جمع بندی : از ا همه با مفهوم پنس چیست آشنا شدیم  علاوه بر آن شما برای یک تعمیرات بخصوص اگر با قطعات ریز SMD سر کار دارید بدون شک حتما باید از یک پنس در ابزار خود استفاده کنید یک پنس علاوه بر کیفیت خوبی که باید داشته باشد قیمت مناسبی هم باید داشته باشه که با خیالی آسوده تر بتوانید تعمیرات خود را انجام دهید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *