تکنولوژی

کابل OTG چیست و چه کاربردی دارد: (۵ کاربرد مبدل OTG)

کابل otg چیست

کابل otg چیست : ن بسیاری از کاربران تلفن همراه و تبلت موقعی که حافظه گوشی خود را پر شده میبیند تمایل دارند تمامی اطلاعات را روی یک فلش یا هارد بریزند شاید برای بعضی ها انتقال این اطلاعات به کامپیوتر سخت باشد یا اصلا حوصله این کار را ندارند. دقیقا کابل یا مبدل OTG همان کاری رو که میخواهند برایشان انجام میدهد این مبدل کاربرد های زیادی دارد اگر دوست دارید با کاربرد های جالب او تی جی بیشتر آشنا شوید حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

کابل OTG ( او تی جی ) چیست

OTG مخفف کلمه ON-THE-GO است ، این تکنولوژی در سال 2001 برای کنار گذاشتن کامپیوتر برای انتقال فایل ها به موبایل و تبلت روی فلش مموری و هارد بوجو آمد.از کابل او تی جی برای انتقال فابل ها از روی گوشی و تبلت بدون اتصال به کامپیوتر استفاده میشود،

بگذارید  به زبان ساده تر به شما برای شما توضیح دهیم ، شما حافظه گوشی موبایلتان پر شده است و نمیخواهید عکس، فیلم و موزیک ها را برای همیشه از روی دستگاه خود حذف کنید اینجاست به فکر این میوفتید که اطلاعات را به روی یک فلش یا هارد منتقل کنید خوب عده ای ترجیح میدهند گوشی خود را به لپتاپ یا سیستم خود وصل کنند و اطلاعات را منتقل کنند ، اما خود با وجود مبدل OTG دیگر حتی نیاز به این کار دست و پا گیر هم نیاز نیست.

کافیست مبدل را که از دو سری متفاوت ساخته شده است یک سری مادگی USB که پورت ورود فلش مموری به داخل آن است و یک سری نرگی وابسته به نوع گوشی شما که به پورت محل شارژ شما متصل میشود. آن را به گوشی وصل کنید . اطلاعات خود را به راحتی به فلش مموری یا هر حافظه دیگر در سریع ترین زمان منتقل کنید. البته این مهم ترین کاربرد مبدل OTG میباشدکه علاوه برا این چند کاربرد جالب دیگر هم دارد که باهم در ادامه به آن ها اشاره میکنیم.

 

آیا هر مبدل یا کابل او تی جی به گوشی من میخوره ؟

در جواب این سوال باید بگوییم خیر ، هر مدل OTG به گوشی شما متصل نمی شود ، منظور از هر مدل اینکه که اول شما باید ببینید که ورودی پورت شارژتلفن همراه یا تبلت شما چه مدل است ،امروز سه نوع پورت شارژ وجود دارد که تلفن های همراه از آن بهره می برند که به سه دسته اصلی ، میکرو USB ، تایپ سی ( C ) ، آیفونی تقسیم میشود. اول از همه باید موقع خرید با این توجه کنید که حتما OTG به گوشی شما متصل شود در غیر این صورت برای شما بی فایده است.

 

کاربرد های کابل یا مبدل OTG چیست

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم مهم ترین کاربرد OTG انتقال اطلاعات بدون واسطه از گوشی و تبلت به فلش  مموری و همچنین برعکس می باشد.

مبدل OTG (او تی جی) تایپ C ریمکس REMAX

از کاربرد های جالب دیگر میتوان به :

1 ) اتصال ماوس به گوشی و تبلت 

شما به راحتی میتوانید ماوس را به تبلت و گوشی خود وصل کنید و به راحتی با آن کار کنید بدون اینکه هیچ نرم افزار خاصی رو گشوی وصل کنید تنها با اتصال OTG به ماوس و گوشی این امر امکان پذیر است.

 

2 ) اتصال دسته بازی پلی استیشن به گوشی موبایل 

گاهی شما دوست دارید یک بازی رو گوشی خود انجام دهید ولی با تاچ کردن روی صفحه مشکل دارید و راحت نیستید اینجاست OTG به کمک شما میاید و دسته را به گوشی وصل کنید و بازی کنید.

 

3) باتری به باتری یا شارژ کردن سایر وسایل 

شما ممکن است در جایی باشید که به پریز برق دسترسی نداشته باشید و نیاز به شارژ باتری موبایل خود داشته باشید اگر دو تا موبایل داشته باشید میتوانید با کابل گوشی و مبدل OTG عمل شارژ یا باتری به باتری را انجام دهید ، مبدل را به گوشی که شارژ کمتر دارد متصل کنید و کابل شارژ را به گوشی فول شارژ متصل کنید و قسمت ته کابل شارژ که از نوع USB میباشد را به ته OTG وصل کنید باعث میشود انتقال شارژ صورت گیرد البته تا زمانی این کار ادامه پیدا میکند که میزان شارژ هر دو گوشی یکسان شود و بعد از آن متوقف میشود.

*توجه کنید این کار در دراز مدت باعث اسیب به باتری شما میشود و توصیه می شود فقط در زمان اضطرار این کار را انجام دهید.

 

4 ) اتصال کیبورد به گوشی همراه 

ممکن است تایپ با صفحه کوچک گوشی تلفن خود برای شما سخت باشد به راحتی یک کیبورد به آن متصل میکنید و با کیبورد به راحتی تایپ خود را انجام میدهد.

 

5 ) اتصال دوربین به تلفن همراه 

شما میتوانید با نرم افزار DSLR را روی گوشی خود نصب کنید و تمامی تنظیمات دوربین را گوشی خود به راحتی انجام دهید و موقع عکس گرفتن به راحتی عکس بلافاصله از دوربین به موبایل انتقال پیدا کند.

 

خرید اینترنتی مبدل OTG

تبدیل otg تایپ c سامسونگ

شما میتوانید انواع مبدل های او تی جی ( OTG ) را از فروشگاه ما با قیمت ارزانی تهیه و استفاده کنید ما برای شما انواع مبدل های او تی جی تایپ سی ( C ) را موجود کردیم تا به راحتی آن را تهیه کنید —————> خرید مبدل او تی جی ( OTG ) تایپ سی ( C ) کلیک کنید

 

 

جمع بندی : کابل یا مبدا او تی جی ( OTG ) باعث شده است تا انتقال اطلاعات از گوشی به فلش و برعکس خیلی راحت بدون نیاز به دستگاهیی دیگر انجام شود همچنین میتوانید دسته کنسول بازی ، دوربین عکاسی ، پرینتر ، کیبورد و ماوس را به راحتی به تلفن همراه یا تبلت خود متصل کنید و از آن استفاده کنید. کابل otg چیست 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *