اطلاعات الکترونیکی, الکترونیک

ماژول بلوتوثی چیست و چه کاربردی دارد

ماژول بلوتوث چیست

ماژول بلوتوث چیست : بدون شک یکی از پرکاربردی ترین ماژول های الکترونیکی بعد از ماژول های تغذیه ماژول های بلوتوث هستند که باعث شده است بسیار از وسایل را به این فناوری مجهز کرده و ارتباط کاربر با دستگاه بسیار راحت تر و جذاب تر شود ، خوب حالا در این مقاله میخوایم به کاربرد این ماژول ها و نحوه عملکرد آن ها بپردازیم پس اگر به مبجث ماژول های الکترونیکی علاقه دارید حتما این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

 

بلوتوث چیست

فناوری بلوتوث برای اولین بار در سال 2000 وارد بازار تکنولوژی شد که در اوایل به نوعی میتوان گفت انقلابی در صنعت ارتباطات بی سیم محسوب میشد که همواره این تکنولوژی در حال بهبود و پیشرفت میباشد و در بسیاری از وسایل از این فناوری بهره میگیرند.

بلوتوث در واقع یک فناوری یا پروتکل بیسم برای انتقال تصاویر ، داده ها بین دو دستگاه در فواصل کوتاه استفاده می شود. از این فناوری امروز بیشتر در گوشی ها هوشمند برای اتصال بدون سیم به هندزفری و وسایل جانبی دیگر به گوشی استفاده میشود .

بلوتوث به برای انتقال داده از شبکه بسته 79 باند رادیویی استفاده میکند، دستگاه های بلوتوث دار به راحتی هم دیگر را پیدا میکنند و این امکان را دارید تا 8 دستگاه بلوتوث را به صورت همزمان بهم متصل کنید بدون اینکه به باتری فشار بیاید و یکی از مزیت های بلوتوث کاهش منابع مصرفی است.

 

ماژول چیست

برد های از پیش طراحی و ساخته شده هستند که هر یک وظیفه خاصی را انجام میدهند.و دیگر شما برای ساخت یک وسیله نیاز ندارید هر قسمت را جداگانه طراحی و برد اختصاصی تولید کنید شما از طریق ماژول های موجود در بازار بسیار از این برد ها را به صورت اماده با قیمت پایین و کیفیت بالا میتوانید پیدا کنید به طور مثال شمامیخواهید یک چراغ قوه بسازید و قابل شارژ باشه برای شارژ باتری شما نیاز به یک مدار دارید که بتواند تشخیص دهد موقعی باتری رو به اتمام هست چشمک بزند و هشدار بدهد.

و در حالت شارژ شدن و فول شارژ شدن دوباره یک پیام بدهد . شما به راحنی میتوانید یک ماژول شارژ باتری لیتیوم را خریداری کنید که سایز کوچکی و قیمت پایینی دارد. در دستگاه خود قرار میدهید به همین راحت ماژول ها کار شما را آسان می سازند.

 

 

ماژول بلوتوث چیست

ماژول های بلوتوث به شما این امکان را میدهد که بتوانید از طریق تلفن همراه خود عکس یا صورت را منتقل کنید به چه شکل ، به طور مثال خودرو شما دارای سیستم صوتی قدیمی و فاقد بلوتوث است و میخواهید از طریق تلفن همراه بدون اتصال کابل AUX به ضبط وصل شوید و اهنگ خود را گوش دهید در اینجا شما به یک ماژول گیرنده بلوتوثی ام پی تری پلیر ( MP3 ) نیاز دارید و یا یک ماژول گیرنده صوت .

که باید این ماژول ها را در محدوده ولتاژ کاری برق دهید و آن را به آمپلی فایر متصل کنید و دیگر سیستم شما به این فناوری مجهز میشود. بگذارید این موضوع را برای شما بیشتر باز کنیم.

 

بیشتر بخوانبد——-> ماژول چیست ( کلیک کنید )

 

راه اندازی ماژول ام پی تری پلیر بلوتوثی

این ماژول ها این امکان را برای شما فراهم میکند که سیستم صوتی قدیمی خود را به فناوری بلوتوث و فلش خور بودن مجهز کنید . که برای نصب این ماژول باید مهارت کافی را داشته باشید وگرنه آن را خراب میکنید. اولین نکته به ولتاژ آن توجه کنید که بین 5 الی 12 ولت DC ولتاژ نیاز دارید مراقب باشید بیش از حد ولتاژ بدهید باعث سوخت آن میشود.

و سپس از قسمت خروجی پشت ماژول باید کابل ها را به امپلی ضبط وصل کنید و از امپلی به بلندگو ماژول خروجی مستقیم بلندگو ندارد. و یا میتوانید از پشت ماژول قسمت aux خروجی بگیرید و آن ار به AUX سیستم خود وصل کنید.

از ویژگی های این ماژول میتوان به ، ورودی فلش USB ، میکرو مموری ، AUX ، رادیو اشاره کرد که علاوه بر بلوتوث این قابلیت ها را به شما میدهد.

توجه : اگر اقدام به خرید این ماژول کردید حتما به متخصص این کار بسپارید تا برای شما به خوبی نصب کند ——>  خرید ماژول ام پی تر پلیر بلوتوث دار ( کلیک کنید )

ماژول ام پی ترپلیر بلوتوثی یک گزینه عالی و اقتصادی برای تبدیل سیستم های صوتی قدیمی به سیستم های بلوتوثی و فلش خور میباشد.

ماژول ام پی تر پلیر

ماژول گیرنده صوتی بلوتوثی

این ماژول تنها یک گیرنده صوت بلوتوث است که کافیست ولتاژ مورد نظر را به ماژول دهید ( 3 الی 5 ) ولت و از طریق خروجی فیش  AUX آن ر به سیستم خود وصل کنید و در گوشی خود دنبال اسم بلوتوث بگیرید به  آن وصل شوید و تمام ——-> خرید و مشخصات کامل ماژول گیرنده صوتی بلوتوث مینی ( کلیک کنید)

ماژول بلوتوث صوتی

استفاده های دیگر از ماژول های بلوتوثی

این ماژول صرفا برای صوت نیستند و همچنین میتوان با آن داده های دیگر را انتقال دارد که موقع خرید باید بدانید برای چه مقصدی ماژول را میخواهید و دقیق مدل ماژول را بگویید زیرا این ماژول ها هر کدام یک اسم بخصوص دارند اینطور نیست که فقط بگویید ماژول بلوتوث و تمام چندین نمونه متفاوت با قیمت وکیفیت متنوع در بازار موجود است. ما در بالا فقط دو نمونه پرکاربرد و پر طرفدار این ماژول ها را به شما معرفی کردیم.

ممکن است شما در زمینه رباتیک فعالیت دارید و میخواهید از طریق گوشی و فناروی بلوتوث به ربات خود دستور بدهید و آن را کنترل کنید که باید ماژول مربوطه را خریداری و جایگزین کنید. ( در این جا بلوتوث نیمتواند مستقیم چیزی را کنترل کنید بعنوان یک واسط اطلاعات را دریافت به سیستم میدهد و سیستم آن را اجرا میکند. بلوتوث فقط یک واسط بیسم برای انتقال داده ها میباشد.)

 

 

جمع بندی : فناوری بلوتوث باعث شده است که خیلی از دستگاه به راحتی با وسایل دیگر ارتباط بگیرند و انتقال اطلاعات و داده ها به صورت بیسیم با سرعت بالا انجام شود. شما اگر مخواهید در پروژه خود از طریق بلوتوث یک وسیله دیگر را کنترل کنید ( کنترل به معنای اینکه شما طالاعات ارسالی را برای دستگاه میفرستید و آن دستگاه ار طریق بلوتوث اطلاعات را دریافت و اجرا میکند) ممکن است بخواهید از طریق بلوتوث به سیستم پخش وصل شوید و آهنگ گوش کنید که باز هم میتوانید این کار را با ماژول های بلوتوث انجام دهید.ماژول بلوتوث چیست 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *