اطلاعات الکترونیکی, الکترونیک

قطعات الکترونیکی ریفر شده یا ( Refurbished ) چیست

ریفر شده چیست

ریفر شده کلمه ای است که موقع خرید یک کالا الکترونیکی ممکن است به گوش شما خورده باشید این کلمه بیشتر در موبایل های هوشمند کاربرد دارد که فروشنده به شما میگیوید این موبایل ریفر شده است شاید شما فکر کنید این کلمه یعنی به معنای موبایل دست دوم یا موبایلی که مشکلی خاصی دارد باشد ولی اینطور نیست امروز میخواهیم در این مقاله درباره این کلمه در در حوزه الکترونیک و قطعات الکترونیکی مقداری صحبت کنیم پس اگر علاقه مند هستید به مفهوم این کلمه در الکترونیک با ما همراه باشید.

ریفر چیست

ریفر یا ریفربیشد چیست

به طور کل کالا های ریفر شده کالاهایی هستند که از سوی نماینده شرکت به شرکت یا کارخانه باز گرداننده شده و مجدد عیب آن ها برطرف شده و دوباره فروخته میشوند. این کالا ها روی آن درج میشود که ریفر شده است و قیمت پایین تری نسبت به نو دارد و به هیج عنوان دست دوم یا کار کرده به حساب نمیاید و بعد از تعمیر و باز گرداننده شدن با همان کیفیت نو قابل استفاده هستند ، در کشور های دیگر این کالا اساس طرفداران خود را دارند زیرا هم قیمت پایین تری نسبت به نو دارند و هم هیچ تفاوتی با نو ندارند.

 

کالا های ریفر شده

این نوع کالا ها به سه علت به کارخانه برگرداننده شده و بازسازی شده و دوباره بفروش میرسد.

  1. کالاهایی که به هر دلیلی مانند مشکلات مالی یا تعویض آن با مدل های جدیدتر به فروشنده باز گرداننده میشوند، و چون کالا از حالت آکبند خارج شده بعنوان ریفر شده فروخته میشود.
  2. کالاهایی که به هر دلیل در هنگام حمل و نقل در بار آسیب دیده اند و یا در هنگام تولید دارای یک مشکل ظاهری کوچک شده اند .
  3. اجناسی که به مدت زیادی در انبار مانده اند و ممکن است در اثر استفاده نشدن باتری آن ها آسیب دیده و یا بسته بندی ومدل جدید تری عرضه شده از سوی کارخانه

 

تفاوت ریفر شده با دست دوم

این دونمونه اجناس دارای تفاوت هایی هستند که نباید با هم اشتباه گرفت . کالای ریفر شده شاید اصلا استفاده نشده باشد به کارخانه بازگرداننده شده و پس از تعویض و عیب یابی قطعه مورد نظر بفروش میرسد و تفاوتی با نو ندارد ولی کالای دست دوم ممکن است استفاده شده باشد و مشکلی نداشته و مجدد به بفروش میرسد البته دقت کنید هنگام خرید کالای دیجیتال این سوال را بپرسید از فروشنده که کالا نو هست یا ریفر شده و فروشنده موظف است به شما پاسخ این سوال را بدهد.

بیشتر بخوانید ——> ماسفت چیست 

قطعات الکترونیکی ریفر شده یا بازسازی شده چیست

در صنعت الکترونیک این واژه و این کار بسیار رایج بوده و دلیل به بی کیفیت بودن قطعه یا ابزار نمیباشد. ممکن است هنگامی یک قطعه را بخواهید بخرید به صورت اینترنتی  بخصوص در آی سی ها و ترانزیستور ها این واژه شایع است . ممکن است یک قطعه را پیدا نمیکنید و کم یاب باشد و یک فروشگاه آن را موجود دارد وکنار قطعه نوشته بازسازی شده یا ریفر شده به این معناست که این قطعه دارای یکسری مشکلات بوده به کارخانه برگرداننده شده و بازسازی شده و مجدد در چرخه فروش قرار گرفته هم قیمت پایین تری نسبت به نو دارد و هم کیفیت مناسبی.

پس اگر یک قطعه میخواستید که پیدا نکردید و ریفر شده آن قطعه را پیدا کردید در خرید آن شک نکنید و اگر میخواهید برای خرید آن قطعه هزینه زیادی نکنید این نمونه قطعات بسیار برای شما مناسب است.

 

خرید قطعات ریفر شده

ما در فروشگاه آی سی بِست سعی کردیم به طور کامل اطلاعات دقیق قطعه را برای شما عزیزان ارائه کنیم تا با خیالی راحت خرید مطعن داشته باشید اگر قطعه ای ریفر شده باشد و یا اگر دست دوم حتما در اطلاعات آن برای شما ذکر میشود تا هیچ گونه ابهامی در خرید خود نداشته باشید.

 

جمع بندی : اگر شما بدنبال این هستید با صرف هزینه کمتری همان قطعه یا وسیله را خریداری کنید این نمونه وسایل ریفر شده بسیار گزینه مناسبی است که با قیمت پایین تر همان کیفیت را تجریه کنید. پس ریفر شده به معنای بد بودن یا غیر اصل بودن وسیله یا کالای مورد نظر نمیباشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *