اطلاعات الکترونیکی, الکترونیک

درامد تعمیرات موبایل (معرفی شغل + سرمایه اولیه راه اندازی)

درامد تعمیرات موبایل-آی سی بِست

درامد تعمیرات موبایل چقدر است ؟؟؟؟امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گسترش صنعت الکترونیک اکثر وسایل موجود در محیط اطراف ما از جمله موبایل ،لوازم خانه و…از این تکنولوژی بهره میگیرد.از انجایی که قیمت این وسایل گاها بالا میباشد،تعمیرات آن بسیار مقرون به صرفه و منطقی تر است،حال برای اینکه بتوانیم تعمیرات این وسایل را انجام دهیم باید یک سری مهارت را بیاموزیم و بعد به تعمیرات بپردازیم .تعمیرات موبایل که امورز به دلیل پیشرفت تکنولوژی که اکثریت از این وسیله جذاب استفاده میکنند میتواند یک شغل پردرآمد و در عین حال با سرمایه اولیه کم برا شروع این کسب و کار باشد.در این مطلب امروز به شما خواهیم گفت که برای شروع این کسب و کار چه مقدار سرمایه و تجهیزاتی را نیاز دارید پس تا اخر مطلب با من و آی سی بِست همراه باشید.

 در این نوشته خواهیم خواند:
  • معرفی شغل تعمیرات موبایل
  • چگونه تعمیر کار موبایل شویم
  • درامد تعمیرات موبایل
  • سرمایه لازم برای راه اندازی کسب و کار
  • تجهیزات مورد نیاز
  • آینده شغل تعمیرات موبایل

 

معرفی شغل تعمیرات موبایل

امروزه تلفن همراه بخش جدا ناپذیری از زندگی روزمره ما مردم در سراسر جهان شده است.و هر کس با توجه به شرایط خود از آن استفاده میکند.عده برای تماس،عده ای برای وبگردی ،عده ای برای فعالیت های روزمره و….. به نوعی که همه ما درگیر آن هستیم و خرابی تلفن همراه باعث اختلال در زندگی ما میشود.

از آنجا که قیمت های موبایل در بازار روزبه روز بالاتر میرود.خرید یک تلفن همراه  در صورت خرابی موبایل قبلی کار غیر منطقی میباشد.حال اینجاست که پای تعمیرات به وسط میاد که گاها با یه تعمیر ساده توسط تعمیر کار موبایل گوشی شما دوباره مثل قبل درست شده و قابل استفاده است.اینجاست که مشخص میشود این شغل روز به روز در حال پیشرفت ومشتاقان زیادی را به سمت خود میکشد که بتواند وارد یک بازار کاری معتبر در حد جهانی شوند.پس میتوان گفت این یک شغل آینده دار با درآمد عالی وابسته به میزان فعالیت و علاقه شما میباشد.

 

چگونه تعمیرکار موبایل شویم

برای وارد شدن به این بازار کار وسیع اولین موردی که باید شروع به آن کنید اینه که مهارت بیاموزید.برای کسب مهارت روش های گوناگونی وجود دارد.از جمله میتوان به

  • کسب مهارت از طریق کار اموزی :یعنی شما بعنوان یک فرد در یک مغازه تعمیراتی شروع به فعالیت میکیندو کنار دست شخص تعمیرات کار رو یاد میگیرد که این روش مقداری زمان بر است برای کسانی که هیچ دانش فنی از قبل ندارند این روش برای کسانی مناسب است که مقداری اطلاعات فنی دارند و به اصطلاخ دست به آچار هستند و سریع فن کار رو یاد میگیرند.
  • کسب مهارت از طریق شرکت در کلاس ها و دوره های تخصصی تعمیرات موبایل:آموزشگاه های زیادی در سراسر کشور وجود دارند که به راحتی با یک سرچ ساده در اینترنت میتوانید مشخصات و آدرس آن ها را پیدا کنید. توجه این آموزشگاه ها صرفا همه مورد تایید سازمان مربوطه خود نیستند و صرفا به دنبال کسب درامد هستند که توصیه میشود سمت این گونه مراکز نروید.و مراکز مورد تایید و شناخته شده بروید که در پایان دوره به شما مدرک معتبر خواهند داد که بسیار برای شروع فعالیت و حتی گرفتن مجوز کارآمد میباشد.(روش پیشنهادی)
  • کسب مهارت از طریق اموزش های انلاین:که این روش نیز برای کسانی خوب است که تا حد زیادی از تعمیرات موبایل سر در میاورند و برای تکمیل کردن و یادگیری نکات فنی بیشتری نیاز دارند.

 

درآمد تعمیرات موبایل

میزان درآمد به محل کار ،میزان تجربه ،سرعت در خدمات ،سرویس دهی به مشتری با قیمت مناسب بستگی دارد.اکثر ما بدنبال جایی هستیم که شخص تعمیرکار به اصطلاح کار کشته بوده و بتواند موبایل ما را در سریع ترین زمان و بهترین قیمت تحویل ما بدهد.در سال 1401 درامد یک فرد تعمیرکار موبایل حرفه ای به 30 الی 50 میلیون نیز میرسد ولی اگه تازه کار هستید ممکن است بین 5 الی 7 میلیون در ماه درآمد داشته باشید که با گذشت زمان این مقدار به شرط مشتری مداری افزایش خواهد یافت.

امروزه شغل تعمیرات موبایل را یکی از پر درآمد ترین شغل های فنی در بازار کار میدانند.لطفا توجه داشته باشید در ابتدای کار به هیچ وجه توقع درآمد بالایی نداشته باشید و با صبر و تلاش این میزان افزایش خواهد یافت. در افزایش درآمد نیز عوامل دیگری نیز موثر است از جمله :مشتری مداری،قیمت مناسب تعمیرات،محل مغازه ،سرعت خدمات ،میزان تبلیغات که باید به این نکات هم حتما توجه داشته باشید.

 

سرمایه لازم برای راه اندازی این کسب و کار

برای شروع این فعالیت شما به مقداری سرمایه نیاز دارید تا بتوانید به امید خدا وارد این حرفه پولساز شوید.البته برای شروع سرمایه بالایی نیاز نیست و میتوان با اندک سرمایه فعالیت خود را آغاز کنید.شما باید مقداری هزینه کنید برای گرفتن یک مغازه لزوما مغازه حتما نباید بزرگ باشد زیرا شما وسایل زیادی ندارید که جا گیر باشد یک میز کار و یک پیشخوان برای مشتری کفایت میکند.

هزینه دیگر را باید صرف خرید وسایل تعمیرات کنید و دیگر شروع به کار ( توجه داشته باشید حتی اگه پیدا کردن مغازه برای شما سخت باشد میتوانید در خانه خود از یک اناق یا محلی که زیاد استفاده نمیکنید بهره بگیرید و به مرور زمان کسب کار شما رونق گرفت به جای بهتر و بزرگ تر روید و به هیچ وجه برای رسیدن درامد بالا عجله نکنید.

 

 

تجهیزات مورد نیاز

وسایلی که شما برای تعمیرات نیاز دارید را میتوانید هم به صورت دست دوم و هم نو از بازار و یا فروشگاه های اینترنتی از جمله فروشگاه ما  به راحتی تهیه کنید.توصیه میشود که وسایل را تا حد امکان نو تهیه کنید تا مجبور نشوید زود به زود آن ها را تعویض کنید.

وسایل مورد نیاز

  1. مولتی متر 
  2. هویه و هیتر 
  3. گیره مونتاژ 
  4. روغن لحیم،سیم لحیم
  5. ست پیچ گوشتی 
  6. لوپ
  7. منبع تغذیه
  8. میکروسکوپ:برای دیدن راحت تر قطعات ریز SMD روی برد موبایل
  9. چسب مخصوص
  10. قطعات الکترونیکی از جمله دیود،ترانزیستور،مقاومت و…
  11. ال سی دی مخصوص اون حوزه کاری که تعیمر میکنید به طور مثال فقط گوشی اپل تعمیر میکنید سعی کنید قطعات و وسایل آن را داشته باشید
  12. انواع باتری :ابندای کار لازم نیست به مرور زمان خودتان متوجه میشوید که چه مدلاهایی پرکاربرد تر است.
  13. جعبه قطعات:که دسترسی سریع به قطعات داشته باشید
  14. میز کار ،صندلی

شغل و درامد تعمیرات موبایل (سرمایه اولیه+معایب و مزایا)-icbest

آینده شغلی تعمیرات موبایل

آینده شغلی این حرفه در بازار ایران با توجه به گرانی ها و افزایش قیمت تلفن همراه همواره امیدوار کننده میباشد از طرفی این شغل یه شغل نوپا هست و با آمدن گوشی های مدل جدید به بازار و حرید مردم  بسیار پایدار و بعنوان یک شغل پر درآمد و ثابت میتوان به آن تکیه کرد.و همچینین این شغل را میتوان یک شغل جهانی با اعتبار جهانی دانست که در هر کجای دنیا باشید میتوانید این کسب و کار را ادامه دهید.

 

معایب و مزایا شغل تعمیرات

این شغل همانند تمامی مشاغل دیگر هم مزایایی دارد و هم معایب

از مزایای آن میتوان به :

راه اندازی کسب و کار با سرمایه اولیه پائین ،ثبات شغلی،عدم وجود محدودیت درآمد ،داشتن کلاس جهانی ،ورود سریع به بازار کار پس از گذراندن دوره دو الی سه ماهه،عدم نیاز به مغازه بزرگ

از معایب آن میتوان به :

مسولیت پذیری بالا ،سرعت جذب مشتری پائین در اوایل کار،تعویض وسایل پس از یک مدت ،پاسخگویی به تلفن ها ،انتظار بالا مشتری ،تغییر قیمت ها و قطعات

 

کلام آحر اگر بدنیال یک شغل مناسب میگردید و سرمایه اولیه اندکی دارید ولی به بازار فنی بسیار علامه مندید این شغل بسیار برای پیشرفت شما و کسب درآمد عالی می باشد.ولی لطفا در ابتدا کار خود توقع درآمد بالا و مشتریان فراوان نداشته باشید به مرور زمان هم تجربه شما بالا میرود هم مشتریان بیشتر میشود و در نهایت یک درامد عالی با ثابت خوب خواهید داشت.ما سعی کردیم همه چیز را در رابطه با شغل و درامد تعمیرات موبایل آشنا کنیم تا با آگاهی بیشتر وارد این کسب وکار شوید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *