الکترونیک

بهترین هویه های موجود در بازار کدام اند؟(راهنمای خرید)

راهنمای خرید هویه-فروشگاه آیسی بست

هویه چیست 

امروز قصد داریم در این مطلب به شما بهترین مدل های هویه را بازار ایران به شما معرفی کنیم. ابتدا می رویم سراغ اینکه اصلا هویه چیست ؟چه کاربردی دار؟ و برای خرید یک هویه مناسب به چه نکاتی توجه کنیم و همچنین چگونه از آن مراقبت کنیم.

 

هویه یا دستگاه لحیم کاری یکی از پرکاربرد ترین و بخش جدا ناپذیر از تعیمرات الکترونیکی میباشد.که با هویه میتوان قطعات الکترونیکی رو از چمله خازن،دیود، مقاومت و…. را روی برد الکترونیکی متصل کرد و همچینین برای اتصال دو سیم به یکدیگر و….. استفاده میشودو از هویه برای کار های هنری همانند  برش پارچه و سوخته نگاری روی چوب نیز استفاده میکنند.

 

هویه از سه قسمت اصلی تشکیل شده است:

  • دسته عایق
  • المنت ( با روکش فلزی که غلاف نام دارد)
  • نوک

روند کار این سیستم بدین گونه است که وقتی ما هویه را به برق زدیم ابتدا جریان الکترونیکی به المنت میرسد و تبدیل به جریان گرمایی شده و این گرما از طریق المنت به نوک انتقال میباید که باعث گرم شده و در نهایت اتصال بین قطعات الکترونیکی میشود.

 

تقسیم بندی انواع هویه 

هویه ها بر اساس نوع فعالیتی که میخواهیم انجام دهیم دسته بندی میشود و این دست بندی براساس توان یا وات (w) آن میباشد.

معمولا از توان 20 وات تا 500 وات در بازار موجود است.

به طور مثال برای تعمیرات تلفن همراه که قطعات smd دارند از هویه ها با وات پایین تر( 30 الی 60وات) استفاده میکنند تا گرمای زیادی به قطعات نرسد و باعث اسیب به قطعه نشود. و همچینی برای تعمیرات برد های الکترونیکی با وات ها بالا تر (40الی 80 وات) و برای فعالیت های صنعتی و سنگین تر (80 الی 500 وات) استفاده میشود.

هویه ها به چند نمونه تقسیم میشود

  • قلمی 
  • شارژی 
  • گازی
  • تفنگی
  • باتری خور

 

نوک هویه

هویه دارای نوک های متفاوتی است که باز هم متناسب با فعالیتی که میخواهیم انجام دهیم نوک آن را تعویض میکنیم.

جنس نوک هویه از یک هسته مسی با روکش کروم و نوک آهنی که با قلع پوشیده میشود.

پرکاربرد ترین نوک های نوک عبارت اند از : سرکج ،اریب، سر صاف ،کاتری، سر تیز میاشند.

انواع نوک هویه -فروشگاه آی سی بست

برای پاک کردن نوک توصیه میشود از ژل های احیا کننده ، و اسفنج مخصوص آن استفاده شود و از تمیز کردن آن با کاغذ سمباده خودداری فرمایید که باعث میشود به مرور زمان لایه های نوک کم شوند و  قسمت آهنی آن برسید و در نتیجه آن بازدهی مناسب را نداشته باشد.

 

برای خرید انواع نوک هویه میتوانید اینجا کلیک کنید تا بهترین قیمت نوک هویه موجود در بازار را مشاهده کنید

 

المنت هویه

المنت خود به دو دسته : 1)  حالت سیم پیچی  2) سرامیکی   تقسیم میشود.

برای تعویض المنت هم کار خاصی نباید کنید هویه را از قسمت دسته باز کنید غلاف روی المنت را در بیاورید و به المنت برسید و در صورت خراب بودن و داشتن قطعی آن را تعویض کنید تعمیر آن مقداری مشکل میباشد که توصیه نمیشود.

برای مثال المنت هویه سومو sm119 از نوع سرامیکی و المنت هویه های گات 40 الی 80 از نوع سیم پیچ است که هر دو نمونه در فروشگاه ما موجود است.

المنت هویه-فروشگاه آی سی بستحال میرویم سراغ نمونه های حرفه ای و خوب موجود در بازار ایران

 

1) هویه weller ( ولر)

ولر یک برند شناخته شده و بسیار با کیفیت در صنعت تعمیرات در دنیا میباشد که بخاطر کیفیت بالا بسیار پر طرفدار است البته محصولات ولر داخل ایران قیمت بالایی دارند و مشتریان خاص خود را دارد.

هویه ولر در مدل های مختلفی از جمله استیشن و قلمی موجود است این برند ساخت کشور آلمان بود.هویه ولر -فروشگاه آی سی بست

 

 

2)هویه goot (گات ،گوت)

گات یک محصول پرطرفدار و قدیمی میباشد که مشتریان زیادی را به خود جلب کرده از ویژگی های این محصول به کیفیت بالا ، داغ شدن سریع ، عمر بالا اشاره کرد، این برند ساخت کشور ژاپن بود متاسفانه جدیدا در بازار نمونه های فیک یا تقلبی آن در بازار زیاد شده و بسیار بی کیفیت هستند پس هنگام خرید آن از اصالت کالا مطمعن شوید.

 

هویه گات-فروشگاه آیسی بست

3) هویه somo (سومو)

سومو یک شرکت در زمینه تولید لوازم خانگی میباشد که محصولات دیگری نیز دارد، این برند بتازگی جای خود را به خوبی در بازار ایران باز کرده به  دلیلهمه قیمت مناسب و در عین حال کیفیت بالا آن توانسته بازار خوبی را نصیب خود کند خوش دست بودن و طراحی زیبا نیز از دیگر ویژگی های این برند می باشد.

از نمونه های پرکابرد هویه های سومو در بازار میتوان به مدل دو حالته سومو SM119 اشاره کرد.

هویه سومو -فروشگاه آیسی بست

4)هویه proskit (پروسکیت)

یک هویه با کیفیت در عین حال مقداری گران میباشد ولی از لحاظ کیفیت میتوان گفت در رده گات مقایسه کرداگه بدنبال یک جنس با کیفیت هستید و میخواهید برای خرید آن دچار مشکل نشوید یک گزینه عالی هست.

هویه پروکسیت-فروشگاه آیسی بست

5)هویه DIYO  (دایو)

برای کسانی که در این زمینه فعالیت دارند حتما با این برند آشنا هستند و این مدل از کیفیت قابل قبولی برخوردار میباشد و میتوان در حد سومو آن را مقایسه کرد.

هویه دایو-فروشگاه آیسی بست

6)هویه RONIX (رونیکس)

یک برند ایرانی که بتازگی به وسیله کیفیت خوب خود توانست نظر همه را به خود جلب کند و فروش بین الملی خود و صادرات خود را آغاز کنید اگه به دنبال یک هویه با برند ایرانی هستید و در عین حال کیفیت براتون مهمه میتوانید از این گزینه بهره ببرد.

هویه رونیکس-فروشگاه آیسی بست

7)هویه DTEC (دی تک)

یک برند چینی در عین حال کیفیت قابل قبولی دارد که بتازگی به بازار ایران راه پیدا کرده است و کم کم دارد جا خود را باز میکند به دلیل قیمت زیر 100 هزار تومان و کیفیت مناسب توانسته وارد این رقابت شود. برای خرید این محصول اینجا کلیک کنید

 

هویه 60 وات دی تک -فروشگاه آی سی بست

 

 

این 7 برند پیشنهاد ما به شما دوستان و مشتریان عزیز میباشد که هم قیمتی مناسب دارند و در عین حال کیفیتی خوب دارد که  میتوانید به راحتی از داخل بازار ایران تهیه کنید و لذت ببرید تا عاشق تعمیرات شوید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *