آموزش تعمیرات الکترونیک, الکترونیک

آموزش کار با آچار شبکه + نحوه سوکت زدن کابل تلفن

آموزش کار با آچار شبکه + نحوه سوکت زدن کابل تلفن-آی سی بِست

سوکت شبکه ،سوکت خط تلفن ،سوکت مودم و…. یا مشکل از سوکت هست و باید تعویض شود این کلمات یا جملاتی هستندکه در زندگی روزمره خود زیاد میشنویم زیرh این وسایل باعث ایجاد ارتباط بین دستگاه ها میشود و خرابی آن ممکن است اختلال در زندگی روزه ایجاد کند .حالا برای درست کردن این سوکت ها ابزاری نیاز است که یکی از مهم ترین آن اچار سوکت زن میباشد که میخواهم به معرفی آن و نحوه کار کردن با آچار سوکت زن را به شما یاد بدهیم پس با تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

آچار سوکت زن چیست

در وسایل روزمره خود بخصوص تمامی لپتاپ ها،پشت مودم های وای فای ،سرور ها ،دوربین های مدار بسته و … یک سوکت بخصوص دارند که به سوکت تلفن یا شبکه معروف هستند این سوکت ها به تنهایی هیچ کاربردی ندارد و باید به یک کابل متصل و آن کابل هم به جای دیگر مانند پریز برق متصل شود تا عملکرد صحیح خود را داشته باشند.و در اینجاست که ما باید از آچار سوکت زن استفاده کنیم.

آچار سوکت زن یک نمونه آچار میباشد که برای اتصال و پرس کردن انواع سوکت های تلفن و شبکه به کابل استفاده میشود.که رایج ترین سوکت ها میتوان به سوکت های RJ45، RJ12،RJ11شاره کرد.این آچار انواع گوناگونی دارد که برای هر نوع سوکت نوع متفاوتی دارد.که باید متناسب با کار خود آن را خریداری کنید.معمولا آچار های سوکت زن در قسمت انتهایی خود دو تیغه دارند که برای لخت کردن و بریدن کابل و سیم استفاده میشود.

آموزش کار با آچار شبکه + نحوه سوکت زدن کابل تلفن-آی سی بِست

طرز استفاده از آچار سوکت زن

برای استفاده از آچار سوکت زن نیاز به هیچ داشن خاص و عجیبی نیست و بسیار کار با این نوع آچار بسیار راحت است و یک سری نکات ریز دارد که باید رعایت کنید.برای کار با آچار سوکت زن ابتدا سوکتی را که میخواهید پرس کنید را تهیه کنید مثلا RJ12 و کابل مخصوص تلفن را نیز باید حتما داشته باشید کابل را به وسیله سیم لخت کن ، سیم چین یا هر وسیله که در دست دارید لخت کنید و رشته های کابل را نیز یکم سرشون را لخت کنید و سپس سر سیم های اماده شده را وارد سوکت کرده و  سوکت مورد نظر را داخل قیمت تعبیه شده روی آچار بکنید و از چفت شدن سوکت داخل پین و نیز سیم ها داخل سوکت مطمعن شوید. سپس ترجیحا با دوست خود دست های آچار را فشار دهید با یک نیروی یکسان و این فشار یه دفعه و به طور مساوی اعمال شود و بعد سوکت را خارج کنید و کابل را مقداری تکان دهید تا مطعن شوید که اتصال به خوبی انجام شده است و دیگر کابل که سر آن سوکت خورده آماده به کار است.برای هر نمونه باید از همیت روش استفاده کنید حالا کابل تلفن باشه یا شبکه هیچ تفاوتی ندارد!

آچار سوکت زن برند دی تک مدل DT315 یکی از آچار سوکت زن های خوش قیمت و به نوعی سه کار در بازار است که با خرید DT315 شما قادر به پرس سوکت های 4 ،6 ،8 پین یا RJ11، RJ12،RJ45 میباشید که همراه DT315 یک سیم لخت هم موجود است که عملیات لخت کردن سیم را به راحتی انجام دهید.که نمونه آچار سوکت زن ارزان در بازار محسوب میشود.

 

برای خرید و اطلاعات کامل انواع سوکت و آچار های پرسی سوکت زن به بخش فروشگاهی ما مراجعه کنید و آچار مورد نظر خود مشاهده کنید.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *