ابزار الکترونیکی, الکترونیک

کف چیست و تفاوت آن با سیم چین

کف چین چیست

کف چین چیست  در الکترونیک همیشه نباید قطعات را روی برد لحیم کاری کرد گاهی پیش می آید بعضی از قطعات را از روی برد جدا کنیم برای جدا کردن قطعات از روی برد وابسته به نوع قطعه از ابزار خاص خود استفاده می کنند یکی از وسایل پر کاربرد که در ابزار کار هر تعمیرکار باید پیدا شود کف چین ، کف چین برای بریدن اجسان نازک با دقت بالا استفاده میشود و یه سری تفاوت ها با سیم چین دارد که میخواهیم به بررسی این تفاوت ها بپردازیم پس در ادامه همراه باشید.

 

کف چین چیست

کف چین به نوعی سیم چین است که برای بریدن سیم ها ظریف و نارک و پایه قطعات از روی برد با دقت زیاد استفاده میشود. میتوان گفت که کف چینبریدن قطعات ظریف و نازک استفاده میشود و به هیچ وحه از کف چین برای بریدن کابل های قطور و سیم های سخت استفاده نکنید که تیغه های آن خراب میشوند.یک کف چین باید از دسته پلاستیکی عایق با کیفیت و لبه های تیز برنده ساخته شود تا به خوبی عمل بریدن را انجام دهد شما با یک کف چین که بخواهید بدانید تیز است یا نه مقداری از موی روی دستان را بزنید به راحتی باید آن را بچیند.

 

سیم چین چیست

یک ابزار پرکاربرد که برای بریدن کابل ها و سیم های سخت ، بسیار استفاده میشود یک سیم چین ظرافت و دقت کف چین را در چیندن اجسام را ندارد پس در الکترونیک کف چین بدلیل ظریف کاری زیاد بیشتر استفاده دارد.

کف چین پلاتو سایز 5 اینچ

خرید و قیمت کف چین پلاتو مدل 170 سایز 5 

کاربرد کف چین

از این ابزار در خیلی از مشاغل استفاده میشود و تنها به و برق محدود نمی شود ، از کف چین به طور مثال در جواهر سازی برای برش های دقیق ظریف استفاده میشود همچنین در کار های روزمره خانگی ، صنعت ، تعمیرات و کارهای هنری کاربرد دارد.

 

تفاوت سیم چین و کف چین

عمده تفاوت این دو ابزار در شکا لبه های ها است که کف چین دو سمت دارد یک سمت صاف و تخت که به راحتی روی برد مینشیند و پایه را از پایین ترین قسمت بچیند  ، ولی سیم چین دارای لبه های تخت نیست و لبه ها دارای شیب میباشد که به راحتی روی برد نمینشیند و به خوبی قطعه را از پایه نمیچیند.

تفاوت دیگر آن در نوع عملکردی میباشد یعنی کف چین برای کار های ظریف ، با دقت و نازک استفاده میشود در حالی سیم چین برای بریدن اجسام سفت و تر و ضخیم تر کاربرد دارد.

و دسته کف چین به گونه ای است که هنگامی لبه های روی بردچسبیده اند، دست فاصله ی قابل توجه ای با بورد دارد که باعث میشود به راحتی عمل چیدن را انجام دهید.

 

بیشتر بخوانید———> 7 تا از پرکاربردترین ابزار تعمیرات الکترونیکی

 

نکات مهم هنگام استفاده

  • برای  بریدن قطعات سخت و کابل ها صخیم از کف چین استفاده نکنید
  • از ضربه وارد کردن روی لبه با چکش خودداری کنید
  • موقع کار برای بردین قطعات ریز حتما محتاط باشید زیرا ممکن است قسمت های ریز به سمت صرت شما پرت شود
  • برای باز کردن پیچ ، واشر و مهره از کف چین استفاده نکنید

 

خرید کف چین

برای خرید یک کف چین باید به چند نکته مهم توجه کنید اول اینکه در نظر بگیرید تا چه مقدار میخواهید بودجه صرف خرید این وسیله کنید زیرا بعضی ها کف چین را برای فعالیت های دانشجویی و دانش آموزی میخواهند که هزینه کمی را میخواهند بپردازند و بعضی ها برعکس کیفیت بالا و برند برای آن مهم تر است و هزینه مهم نیست.

اولین چیزی که باید به آن نگاه کنید هنگام خرید لبه های آن را ببیند که تیز هست یا خیر با بریدن مقداری از مو روی دستان به این موضوع پی خواهید برد. دوم اینکه دسته ضد عایق باشد که موقع کار با برق باعث برق گرفتگی نشوید.

 

برای خرید اینترنتی کف چین مناسب و اقتصادی میتوانید به بخش فروشگاهی آی سی بِست سر بزنید و یک کف چین مناسب برای خود تهیه کنید ما انواع کف چین پلاتو ، دی تک ، شارون را که از خوش قیمت ترین  وپرکاربردترین کف چین های بازار هستند برای شما فراهم کرده ایم تا با خیالی راحت آن را تهیه کنید. ( البته این کف چین ها از کیفیت معمولی برخوردار هستند پس نباید توقع یک کف چین حرفه ای از آن داشت و برای چیدن قطعات و لخت کردن سیم گزینه مناسبی است)-——> برای خرید کف چین کلیک کنید

 

جمع بندی : از کف چین حتما برای کار های ظریف که دقت بالا نیاز دارند میتوانید استفاده کنید و تفاوت عمده آن با سیم چین در نوع لبه و تیغه های آن ها میباشد که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. ما سعی کردیم به صورت کامل و ساده تفاوت سیم چین و کف چین را برای شما بیان کنیم تا با این دو ابزار به خوبی آشنا شوید. کف چین چیست 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *