ابزار الکترونیکی, الکترونیک

وان قلع یا حوضچه قلع چیست و چه کاربردی دارد

وان قلع یا حوضچه قلع چیست

وان قلع یا حوضچه قلع چیست ؟ چه کاربردی دارد ؟ یکی از ابزار کاربردی در فرایند مونتاژ در سطج گسترده میباشد.اگر علاقه دارید با این ابزار پرکاربرد و روش کار کردن با آن را یاد بگیرید حتما ادامه مطلب رو از دست ندهید.

 

وان قلع چیست

حوضچه قلع یا حمام قلع یک ابزار کاربردی در فرآیند مونتاژ کاری در سطح بالا میباشد یعنی زمانی که تعداد قطعات بالا برای مونتاژ دارید استفاده از هویه ،سیم لحیم و هیتر جواب گو نیست و سرعت شما را بسیار پایین می آورد. پس در اینجاست که یک ابزار کاربردی بنام وان قلع تمام مشکلات ما را حل میکند.این وان یک مخزن کاسه ای دارد که شمش قلع را به داخل آن ریخته و شروع به ذوب شدن میکند.سپس مدار را از یک طرف وارد وان کرده و این کار موجب لحیم شدن کامل یک سمت مدار میوشد.

 

چرا استفاده از وان قلع به صرفه تر است

در کارگاه ها و کارنجات بزرگ که در سطح وسیع برخی وسایل را تولید میکنند در قسمت مونتاژ قطعات خود و بریا لحیم کاری صد در صد به وان قلع نیاز دارند. زیرا اگر بخواهند با لحیم کاری و دستی این کار را انجام دهند بسیار زمان بر و هزینه بر است به همین دلیل استفاده از وان قلع برای این صنایع بسیار حائز اهمیت است.

 

روش استفاده از وان قلع

روش استفاده از حمام  قلع بسیار آسان ولی در عین حال باید ایمنی را به صورت کامل رعایت کنید.

برای استفاده از این دستگاه کاربردی

  1. دستگاه را به برق 220 ولت شهری وصل کنید
  2. کلید روشن شدن را بزنید
  3. ولوم تنظیم درجه را روی مقدار مورد نظر خود قرار دهید
  4. سپس شمش قلع را داخل وان بگذاریدو شمش شروع به ذوب شدن میکند.و قلع ذوب شده اماده برای عملیات مونتاژ است و برد خود را داخل وان قرار بدهید.

وان قلع یا حوضچه قلع چیستهمچنین باید چند نکته مهم هنگام استفاده از وان قلع رعایت کنید:

مانند : مدار نباید صاف وارد وان شود و یک شیب 30 درجه باید داشته باشد

بیش از سه ثانیه نباید طول بکشد زیرا باعث آسیب به قطعات الکترونیکی میشود.

برا صرفه جویی از قلع از مدار چاپ سبز استفاده کنید.

پس از مونتاژ پایه های اضفی را بچینید.

از داغ شدن بیش از حد وان جلوگیری کنید.

برد در اثر دما نرم میشود و از فشار اوردن به لبه ها تا حد امکان خودداری کنید.

انواع وان قلع

همانند ابزار های دیگر سایز و اندازه های متفاوت دارد به طور مثال برای مونتاژ در ابعاد پایین و معمولا شمش های 1.5 کیلو گرمی از سایز کوچک استفاده میشود و این گرم شدن بین 3 الی 7 دقیقه طول میکشد.و برای کار های مونتاژ در سطح بزرگ از وان های قله بزرگ که معمولا از نیروی الکتروسیته جهت راه اندازی در آن استفاده میکنند.که به وان قلع اتوماتیک معروف هستند برای قطعات اس ام دی استفاده میشود.

 

در پایان اگر برای مونتاژ قطعات در سطح وسیع میخواهید فعالیت کنید حتما به فکر تهیه یک وان قلع یا حوضچه قلع باشید که ما به شما به صورت کلی با وان قلع و حوضچع قلع چیست و چه کاربردی دارد آشنا کردیم تا فرآیند مونتاژ را برای شما اسان تر و سریع تر کند.برای خرید انواع ابزار مونتاژ میتوانید از فروشگاه ما با خیالی راحت تهیه کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *