ابزار الکترونیکی, الکترونیک

ایده عالی برای ساخت پاور بانک جیبی

ایده جالب برای ساخت پارو بانک با صد هزار تومان

آیا تا به حال به فکر ساخت یک پاور بانک جیبی افتاده اید!!!

امروز قصد داریم در این نوشته به شما آموزش بدیم که چه طوری یک پاور بانک جیبی و با حداقل قیمت زیر 100 هزارتومان در خانه بسازید پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

پاور بانک چیست:

پاور بانک که ترجمه آن میشود ک بانک تغذیه یا منبع تغذیه ولی خوب با اون منبع تغذیه که تو ذهنتون هست که داخل آزمایشگاه ها یا مراکز علمی دیده اید کمی فرق میکند.در اصل       ما از پاور باک بعنوان یک دستگاه خارجی کوچک قابل حمل استفاده میکنیم تا بتوانیم هر موقع و هر کجا نیز به شارژ مججد تلفن همراه داشتیم فقط با اتصال یک کابل از پاور بانک به         سوکت شارژ موبایل وصل میکنیم البته به تازگی نمونه های جدید وارد بازار شده است که دیگر ما را از اتصال کابل هم بی نیاز کرده و از طریق امواج مغناطیسی باعث شارژ میشود.

ساخت پاوربانک در خانه

آموزش ساخت 

  وسایل مورد نیاز:

برای ساخت یک پاور بانک جیبی ما به یک سری وسایل نیاز داریم که تهیه آن ها به سادگی میباشد این وسایل شامل:

  1. ماژول پاور بانک T6845
  2. باتری لیتیومی 3.7 ولت 2200میلی آمپر (البته مقدار کمتر توصیه نمیشود چون جواب گو یه بار شارژ تلفن همراه هم نیست)
  3. باکس پاور بانک(این باکس ها در بازار اماده موجود است ولی اگه پیدا نکردید خودتون میتوانید با چوب یا پلکسی با سلیقه خودتون بسازید.
  4. مقداری سیم برای اتصالات

 

برای شروع ما از ماژول T6845 استفاده میکنیم این ماژول دارای دو پورت میاشد یکی ورودی برای شارژ خود باتری لیتیومی و دیگری خروجی برای شارژ تلفن همراه حداکثر جریان

دهی T6845  1amp است.و در صورت تمایل میتوانید از ماژول های پارو بانک با جریان دهی بالا تر استفاده کنید.

ماژول پاور بانک-فروشگاه آی سی بِست    ساخت بسیار آسان است ابتدا باکس را تهیه کنید و یا آن را بسازید و سپس میرویم سراغ باتری لیتیومی قابل شارژ اگر هم گوشی موبایلی دارید که باتری آن سالم است و دیگر از

آن استفاده نمیکند میتوانید از آن در ساخت این دستگاه استفاده کنیدو همچنین میتوانید دو یا سه باتری را با هم موازی کنید این طوری ظرفیت بالا میرود و جریان ثابت میماند.

با مقداری سیم به دو سر باتری خود بزنید و سپس دو سر دیگر را به قسمت +Bو -B که بر روی ماژول مشخص شده است به خوبی لحیم کنید تا موقع استفاده دچار قطعی نشوید در     در لحیم کاری خوب دقت کنید.

و دیگه کار ما تقریبا تمام شده است و تنها چیزی که نیاز داریم یک باکس خوشگل برای گذاشتن باتری و ماژول داخل آن تا استفاده از این دستگاه راحت تر شود البته ناگفته نماند خرید

این وسایل سر جمع 100 هزار تومان هم نمیشود اگر باکس هم خودتون بسازید که دیگه کمتر هم میشه!!!

  نکته:دو عدد پورت بر روی ماژول همانطور که مشاهد می کنید وجود دارد،پورت بزرگی USB برای شارژ کردن گوشی تلفن همراه است و پورت کوچکی MICRO USB نیز برای شارژ کردن خود باتری پارو بانک است .

حالا دیگر نگران اینک گوشیم شارژ تموم کرد و چه کنم نیستیدبه همین سادگی یک پاور بانک ساختید اونم با کمترین هزینه و با کیفیت بالا برای دیدن ویدیو آموزشی ساخت پاور بانک روی دکمه زیر کلیک کنید و در اینستاگرام مشاهده کنید.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “ایده عالی برای ساخت پاور بانک جیبی

  1. علی ازلی گفت:

    سلام.
    ببخشید برادر عزیز.قیمت ماژول چنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *