اطلاعات الکترونیکی, الکترونیک

اهم متر با مولتی متر چه تفاوتی دارند+[ همه چیر درباره اهم متر]

اهم متر چیست

اهم متر چیست : در صنعت الکترونیک قطعات زیادی هستند که هر کدام مشخصه و واحد خاصی دارند برای تعمیرات یک برد الکترونیکی باید قطعات آن مدار را ابتدا چک کرد تا خرابی برد مشخص شود و با چشم این کار نمیتوان انجام داد و باید حتما یک وسیله برای سنجش کمیت وجود داشته باشید.

یکی از پرکاربردترین قطعات مقاومت ها هستند که گاها پیش میاد رنگ روی مقاومت بنابر دلایلی پاک شده باشند. برای مشخص کردن مقدار مقاومت ما به وسیله ای بنام اهم متر نیاز داریم ، امروز میخواهیم به بررسی این وسیله اندازه گیری و.کاربرد آن به همراه با تفاوت آن با مولتی متر بردازیم پس اگر این سوال براتان پیش آمده اهم متر با مولتی متر چه فرقی می کند تا انتها با ما همراه باشید.

 

اهم متر چیست

یک وسیله اندازه گیری مقدار مقاومت الکتریکی است ، ممکن است شما نتوانید مقدار مقاومت را از روی رنگ تشخیص دهید، پس در اینجا باید از اهم متر استفاده کنید تا به راحتی مقدار مقاومت را بدست آوردید. اهم متر در دو نوع آنالوگ و دیجیتال در بازار موجود است

آنالوگ نمونه عقربه ای و قدیمی اهم متر است جای خود را به دیجیتال داده است که دقت وسرعت بالا تری پیدا کرده است. دقت کنید کار اهم متر فقط اندازه گیری مقاومت اهمی مقاومت است .

 

مولتی متر چیست

یک وسیله اندازه گیری تمام کمیت های الکترونیکی است که برخلاف اهم متر که فقط مقدار مقاومت را اندازه گیری میکند. مولتی متر میتواند ، مقدار ولتاژ ، جریان ، دما ، خازن ، فرکانس ، دیود و… را اندازه گیری کند البته مولتی متر خود برند های متفاوتی دارند که ما به صورت کامل در مقاله ای دیگر به بررسی آن ها پرداختیم.

 

بیشتر بخوانید——–> 6 تا از بهترین مولتی متر های تعمیرات الکترونیکی 

 

تفاوت اهم متر با مولتی متر

تفاوت اصلی اهم متر و مولتی متر در نوع کمیتی که اندازه گیری میکند است . یعنی اهم متر تک کاره و برای اندازه گیری مقدار مقاومت اجسام  است در حالی که مولتی متر برای اندازه گیری رنج وسیعی از کمیت ها الکترونیکی است.

قیمت اهم متر طبیعتا قیمتی پایین تر از مولتی تر دارد ولی اگر قصد خرید اهم متر دارید بهتر است بجای آن یک مولتی متر تهیه کنید زیرا از لحاظ اقتصادی هم به صرفه تر و هم پارامتر  های دیگری را میتوانید اندازه گیری کنید. ممکن است موقع کار شما بخواهید یک دیود تست کنید اگه اهم داشته باشید اینکار را نمیتوانید انجام دهید در حالی به راحتی با مولتی متر این کار را انجام دهید.

برای یک مولتی متر مناسب و خوش قیمت میتوانید در بخش فروشگاهی آی سی بِست آن را  خریداری کنید ما در همه رنج قیمت مولتی متر برای شما عزیزان موجود داریم تا بر اساس نیاز خود یک مولتی متر تهیه کنید——–> خرید و قیمت مولتی متر 

اهم متر چیست

خرید اینترنتی مولتی متر دیجیتال

اگر شما قصد خرید یک اهم متر اونم از نوع انالوگ دارید پیشنهاد ما به شما این است این کار را نکنید با صرف مقداری هزینه بیشتر یک مولتی متر دیجیتال مانند برند ویکتور که خود نمونه های پر طرفدار VC97  و VC97پلاس خریداری کنید که از از امکانا ت خوب ، دقت مناسب و کیفیتی عالی دارند.

 

جمع بندی : کار اصلی اهم متر همان طور که از اسمش هم مشخصه بریا اندازه گیر مقدار اهمی مقاومت است ولی مولتی متر کمیت های دیگری رامانند ولتاژ، جریان ، دیود ، بوق ، خازن ، فرکانس و.. را اندازه میگیرد.پس حتما بجای خرید یک اهم متر حتما مولتی متر خریداری کنید که کاربرد بیشتر را برای شما داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *